Lake Malawi - Reisverslag uit Kyela, Tanzania van Joost - WaarBenJij.nu Lake Malawi - Reisverslag uit Kyela, Tanzania van Joost - WaarBenJij.nu

Lake Malawi

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

25 April 2012 | Tanzania, Kyela

Hobbeldehobbel. Hobbeldehobbel. Hobbeldehobbel. Vier uur lang hobbeldehobbel. Maar onze riketisch Suzuki trok het allemaal goed (in ieder geval op de heenweg, nu nog terug), en na een eindeloze tocht over een dirtroad kwamen Hes en ik aan bij de prachtige stranden van Lake Malawi, een van de grootste meren van Afrika, in het dorpske Matema.

Daar slapen we in een kleine cabana aan het strand. Onze douche is opgehangen aan een boom, met een schotje van bamboe er om heen. Een nestje jonge kittens drentelt de hele dag om ons heen. Op het water zijn vissers bezig in een kano die uit een stuk van een boomstam is gemaakt.

We zijn de enige gasten in het prachtige en relaxte Crazy Crocodile camp, van een verdwaalde Duitser en zijn Tanzaniaanse vrouw. Als het mee zit blijft dat ook zo, tot nu toe is het in ieder geval heerlijk.