Kosovo en Albanie - Reisverslag uit Dhërmi, Albanië van Joost - WaarBenJij.nu Kosovo en Albanie - Reisverslag uit Dhërmi, Albanië van Joost - WaarBenJij.nu

Kosovo en Albanie

Blijf op de hoogte en volg Joost

26 Juli 2012 | Albanië, Dhërmi

--- Idioot: waarbenjij.nu staat niet toe dat ik aangeef in Kosovo te zijn geweest, hij maakt er automatisch Amsterdam van. Heeft dat zelfs bij een eerder verslag achteraf aangepast zonder mij daarover te berichten. ---

Voor het allerallereerst bijna volledig georganiseerd op reis. Ik kon er niks aan doen, echt niet. Ik had geen keuze, echt niet.

Maar de trouwerij in de Kosovaarse bergen was leuk, zelf als de bruidegom alle overnachtingen, al het vervoer en alle rompslomp voor zijn gasten al geregeld heeft.

En, er was toch weer iets bijzonders aan deze reis, namelijk Albanië Waar men naarstig probeert haar eerste snelweg aan te leggen. Wat nog niet zo heel goed gaat, waardoor de gemiddelde reis met een gemiddelde snelheid van, laten we zeggen, in ieder geval onder de Nederlandse 130 gaat...

Leuk om te zien dat er zo naarstig wordt gebouwd, overal nieuwe huisjes. Gewoon: lekker in beton en dan een kleurtje er overheen. Fijn materiaal, laat zich in elke vorm kneden. Dus zitten er wat pareltjes bij, en wat oerlelijke wangedrochten. Je kan een huis van 100 m2 toch niet als een waar kasteel gaan vormgeven? Dat ziet er niet uit!

Drie dagen strand waren heerlijk. Jammer dat je er niet kan duiken. het enige duikcentrum aan de gehele kust is gesloten wegens vergunningsproblematiek. Waarom voelt het als een tekort aan betaalde steekpenningen?

een leuke week, maar we zijn niet verliefd geworden op Albanië....