Met EZ naar luxemburg - Reisverslag uit Luxemburg, Luxemburg van Joost - WaarBenJij.nu Met EZ naar luxemburg - Reisverslag uit Luxemburg, Luxemburg van Joost - WaarBenJij.nu

Met EZ naar luxemburg

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

05 Maart 2010 | Luxemburg, Luxemburg

Begin maart toog ik voor een bijzonder weekeindje naar luxemburg.

In een bus met 25 jongEZers (van het ministerie van economische zaken dus), waarvan ik er geen enkele echt goed kende reden wij in asociale vroegte naar het kleinste landje van de benelux.

Aangekomen hebben we een leuk aantal werkbezoeken gebracht. Hoogte punt was toch wel AccelorMittal. Van dichtbij een anode met 10 megawatt een flinke vijver "scrap metaal" tot een klokende, kokende massa vloeibaar staal zien omsmelten is toch wel bijzonder.

Verder gingen we naar de Europese Investeringsbank, het ministerie van EZ van luxemburg (waar de minister tijd voor ons maakte) en uiteraard lekker flink stappen en sight-seeing. Een erg leuk weekeinde!