Duiken in Egypte - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Joost - WaarBenJij.nu Duiken in Egypte - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Joost - WaarBenJij.nu

Duiken in Egypte

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

13 Mei 2010 | Egypte, Dahab

Het is natuurlijk oneindig cliche, maar ik heb het nog nimmer gedaan en dus zijn we aan het duiken in Egyte.

Het is hier werkelijk een klein paradijs. Dat mag ook wel, want hier komen was een kleine hel.

Wat een contrast zeg. Maandag ging de boot uiteindelijk 9 uur later weg. Wat voor de nodige stress zorgde, want eerst waren de berichten dat hij helemaal niet meer zou gaan. En ik had al een kaartje (70 dollar) en mijn paspoort was al gestempeld (exit jordanie) dus zou ik op de haven moeten blijven totdat de boot wel ging (op zijn vroegst de volgende dag).

Na veel doorzanniken kreeg ik mijn exit-stamp gecanceld en kon ik jordanie weer in. Toen ben ik met wat mensen uit eten gegaan en daarna weer bij de haven gaan kijken en toen bleek ie alsnog om half tien savonds te gaan. Dus weer stress: zouden die douane mannetjes me nu nog wel willen laten gaan, nadat ze vijf uur eerder met veel moeite mijn exit stamp hadden gecancelled? Uiteindelijk ging alles goed, maar toen was ik dus om twaalf uur snachts op een haven in egypte, en dat is ook weer niet mijn hobby. :) Daar moest ik eerst mijn visum regelen, wat natuurlijk onduidelijk was, zeker in het donker. Gelukkig wachtten een aantal andere reizigers (die geen visum hoefden te regelen) op mij en samen hadden we uiteindelijk een minibusje naar Dahab.

Ik kwam hier dus 's nachts rond 02u aan en was erg blij dat ik een plekje had gereserveerd. Alleen een bewaker was nog wakker en die wist verder niks, behalve dat hij mijn sleutel had. En mijn kamer bleek echt super. Heel klein en schattig, maar twee verdiepingen met boven een twee persoons matras onder een soort kleine "dome", echt heel leuk.

En nu dus in het paradijs. Al veel gesnorkeld, en gedoken gewoon uit mijn kamer het strand op lopen en dan 30 meter de zee in en daar begint het koraalrif. Ook dat is super mooi, veel vissen en koraal, gewoon voor de deur. Het barst hier van de octopussen. Veder is het onderwaterleven zoals altijd rustig relaxed en mooi. Dat worden even wat daagjes genieten, vergeef mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Dahab

Wereldreis 2007 en verder

Recente Reisverslagen:

08 November 2012

Genoeg doden in Moskou

26 Juli 2012

Kosovo en Albanie

25 April 2012

Lake Malawi

19 April 2012

Op naar de leeuw

14 April 2012

Naar 5896 meter hoogte
Joost

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 57802

Voorgaande reizen:

05 April 2007 - 31 December 2020

Wereldreis 2007 en verder

Landen bezocht: