Met de tren richting syrie - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Joost - WaarBenJij.nu Met de tren richting syrie - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Joost - WaarBenJij.nu

Met de tren richting syrie

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

29 April 2010 | Turkije, Istanbul

Zo, de "vakantie" s begonnen! Met een prachtige treinreis ging ik van westers Istanbul naar Zuid-Turkje, echt een andere wereld in.

Gelukkig krijg je als arme westerling wel waar voor je geld in die trein. Namelijk drie uur gratis en voor niks erbij. Dus vertrokken we stpt om 23u50 vanuit Istanbul en kwam ik om half tien in Adana aan. Onderweg wel gigantisch uit mijn beider oogjes gekoekeloert. Was echt prachtig. En ik had een mooi slaaphutje voor mij zelf en toch een aantal reizigers op de trein ontmoet met wie gezamenlijk een hotteletje werd gezocht. Alles in kannen en kruiken dus. Vandaag zelfs 180 km met de bus naar Antakya overleeft. Ging hardstikke goed en zo zit ik nu dus op de grens met Syrie. Morgen gaan we die nemen.

Nu twijfel ik alleen nog. Ze verkopen hier namelik kuikentjes op straat. En ik ken wel iemand die een kippetje wil. Alleen is er een dilemma: wat voor kleur kuikentje neem ik? Alle levende kuikentjes zijn namelijk geverfd. (als de partij van de dieren dit ontdekt mag Turkije nooit meer bij de EU). Wil ik een groen, blauw of roze kuikentje?

• 29 April 2010 - 13:47

Deegie:

Hey Joost,

je bent alweer op vakantie zie ik :) Ik wens je veel kijk- en reisplezier toe (ook namens Nancy) en ik ga je verslagen zeker volgen!

Morgen vertrek ik met Walter, Nijssen en Peter naar Eurodisney en over twee weken naar de Ardennen met Marinko en Daniel. Oude tijden herleven ;)

Veel plezier!

Groetjes,
    Deeg

• 29 April 2010 - 13:57

Willemijn:

Welja joh, weer lekker op reis... ! Doe je erg goed, en ik ben helemaal niet jaloers: hier is het ook mooi weer en ik heb net een oranje hond gezien. Veel plezier!

• 29 April 2010 - 18:03

;):

een paar groene, een paar blauwe en 1 roze graag..